Verbeter je huid met deze tips - Focus on Nature

Deze voedingsmiddelen verbeteren je huid

Je huid weerspiegelt je gezondheid

Als je gezondheid niet optimaal is dan merk je dit aan alles in je lichaam. Je wordt moe, misschien humeurig, ziet er niet fit uit en hebt waarschijnlijk een onrustige huid. Een disbalans in je lichaam, door ontstekingsprocessen of vergiftigingen, zie je direct aan je huid. De huid wordt rood, onrustig en zit onder de kleine of grote bulten. Je lichaam heeft duidelijk een tekort aan één of meerdere voedingsmiddelen. Een vermogen uitgeven aan cosmetica en huidproducten gaat dit niet oplossen, maar wat dan wel?

Verbeter je voedingspatroon

Als je lichaam van binnen helemaal gereinigd is dan zie je dit terug in je huid. Organen, zoals je leveren, nieren, schildklier en darmen zorgen ervoor dat er continu een reinigingsproces wordt uitgevoerd. Hoe minder schadelijke stoffen jij binnenkrijgt, hoe minder intensief zij hoeven te werken. Maar welke categorieën voeding moet jij nu binnen krijgen voor een stralende huid?

  1. Vitamines;
  2. Eiwitten;
  3. Oliën en vetten.

De vitamientjes zorgen ervoor dat je huid wordt beschermd tegen alle invloeden en remmen de veroudering van de huid. Eiwitten zijn bouwstoffen die de cellen helpen te herstellen. Tenslotte de oliën en vetten, die maken de huid soepel.

Dat is natuurlijk allemaal mooi en aardig, maar hoe zorg je dat die tekorten worden aangevuld en jij weer kunt stralen als de zon?

Voedingstips voor een stralende en gezonde huid

Allereerst is het van belang om genoeg water binnen te krijgen. Water doet geen wonderen, zoals de meeste beweren, maar een vochttekort ga je wel zien aan je huid. Het verliest dan de elasticiteit en dat wil je natuurlijk voorkomen.

  1. Rauwe groenten en sappen – Groentes bevatten natuurlijk al veel vocht en daarnaast ook vitaminen en mineralen. Ook zitten er polyfenolen in, die het reinigingssysteem in je lichaam ondersteunen. Door het drinken van juices krijg je zeker weten genoeg groenten binnen;
  2. Omega-3 – Rauwe en puur plantaardige vetten en oliën dragen bij aan een stralende huid. Je moet dan denken aan kokosolie en lijnzaad bijvoorbeeld;
  3. Antioxidanten – Geelwortel, groene thee, cranberry en wortelen zitten vol antioxidanten. Deze beschermen de huid en zorgen dat deze langer jong blijft;
  4. Lycopeen – Deze stof komt met name in tomaten voor. Eet de tomaten gekookt in plaats van rauw. Ook paprika en roze grapefruit bevatten deze stof, maar een supplement is wellicht toch effectiever, vanwege de geconcentreerde dosis;
  5. Resveratrol – Vertraagt het verouderingsproces en komt vooral voor in rode wijn. Je moet wel erg veel binnenkrijgen om je huid hiermee te boosten, maar zou dit dan toch het geheim zijn van de slanke jong ogende Francaises? 😉

Uiteraard is het voor je huid, en voor alle andere processen in je lichaam, het beste om bewerkte voedingsmiddelen, suikers, transvetten en zuivel te laten staan.

 

 

 

Laat een reactie achter